Door Jan Albert Kram op 14 maart 2015

De toekomst van de binnenstad

“Winkelen in de binnenstad van Harderwijk?, nu en in de toekomst”, dat is het thema van een bijeenkomst van de PvdA op woensdag 25 maart aanstaande. Samen met toonaangevende sprekers als hoogleraar Retail Marketing Laurens Sloot, Adviseur Mischa Teensma en Ondernemer Diana Jansen wil de PvdA problemen en kansen voor de binnenstad van Harderwijk bekijken.

Samen met ondernemers, consumenten en politici wordt gekeken naar de huidige situatie, maar ook naar het veranderde koopgedrag en de trends voor de komende 10-20 jaar. Het doel van de avond is het benoemen van problemen, het delen van kennis en visie en het vinden van oplossingen. Het is een open bijeenkomst waarbij iedereen die bij wil dragen aan een gezonde binnenstad welkom is. De bijeenkomst is op woensdag 25 maart, van 20.00 tot 22.00 uur in de Harderwijkse bibliotheek.

Programma:

1. Hoe is de situatie nu / aanleiding
  • Foto-impressie (achteruitgang) binnenstad
  • Peiling onder aanwezigen: wie koopt wat in de stad, wie koopt wat via internet ?
  • Mevrouw Diana Jansen, “Smeepoort Menswear“ over “Ervaringen van een ondernemer in deze tijd”
  1. “Toekomstig winkel/koopgedrag – over 10-20 jaar”
  • Prof. dr. Laurens Sloot, hoogleraar Retail Marketing
  1. “De stad op eigen benen, een verhaal over de nieuwe rollen van de overheid en kansen voor de stad”
  • Mevrouw Mischa Teensma, Directeur BügelHajema Adviseurs
  1. Eerste reacties vanuit zaal
  1. Korte ronde meningen directe betrokkenen n.a.v. inleidingen
  • Centrummanagement
  • Eigenaren panden, makelaar
  • Winkeliersvereniging
  • Grootwinkelbedrijven
  • Horeca
  • Politiek
  1. Discussie aanwezigen en sprekers
Jan Albert Kram

Jan Albert Kram is secretaris en heeft ‘regionale PvdA-activiteiten’ in portefeuille. Hij is acht jaar gemeenteraadslid en vice-fractievoorzitter van de PvdA-fractie geweest en was lid van de commissies Ruimte en Beleid Algemeen en plaatsvervangend lid van de agendacommissie. Daarnaast is hij enkele jaren voorzitter van de Wereldwinkel Harderwijk geweest en penningmeester van Stadstheater/Cultureel Centrum Harderwijk.

Meer over Jan Albert Kram