Toerisme en recreatie

Harderwijk kan de enorme potentie van het groen van de Veluwe, het blauw van de randmeren en het cultuurhistorische goud beter benutten. In combinatie met het Dolfinarium en de Zwaluwhoeve als landelijk vermaarde dagattracties. De PvdA ziet nieuwe mogelijkheden in slimme verbindingen tussen de aantrekkingskracht van natuur, recreatie en cultuurhistorie. Wij willen Harderwijk als evenementenstad nadrukkelijker in beeld brengen en de mogelijkheden van het Hanzeverleden beter benutten. De vakantieparken op Harderwijks grondgebied en in de omgeving moeten een kwaliteitsslag maken om hun aantrekkelijkheid niet te verliezen. Een aanpak in regionaal verband is wat de PvdA Harderwijk betreft hard nodig. De VVV zal in de huidige vorm verdwijnen. De PvdA is voorstander van een voortzetting als digitale vraagbaak en dienstverlener in samenwerking met het Veluws Bureau voor Toerisme.

Ons standpunt

Harderwijk kan de enorme potentie van het groen van de Veluwe, het blauw van de randmeren en het cultuurhistorische goud beter benutten. In combinatie met het Dolfinarium en de Zwaluwhoeve als landelijk vermaarde dagattracties. De PvdA Harderwijk ziet nieuwe mogelijkheden in slimme verbindingen tussen de aantrekkingskracht van natuur, recreatie en cultuurhistorie.

De VVV zal in de huidige vorm verdwijnen. De PvdA Harderwijk is voorstander van een voortzetting als digitale vraagbaak en dienstverlener in samenwerking met het Veluws Bureau voor Toerisme.

Voor de komende raadsperiode wil de PvdA Harderwijk:

• Arrangementen samengesteld door diverse aanbieders in de toeristisch/recreatieve sector.
  • De mogelijkheden van het Hanzeverleden beter benutten, door het tegengaan van versnippering in het aanbod.
  • Meer werkgelegenheid in de toeristische en recreatieve branche, bijvoorbeeld door het creëren van kleinschalige locaties voor vestigingen van bedrijven voor (verhuur)bedrijven.
  • Harderwijk als evenementenstad nadrukkelijker in beeld brengen.
  • Het verblijfstoerisme stimuleren door in regionaal verband de aantrekkelijkheid van vakantieparken te vergroten.
  • Het buitengebied tussen Harderwijk en Nunspeet/Ermelo aantrekkelijk houden voor recreatie door inwoners van Harderwijk en toeristen.
Nieuwsberichten over Toerisme en recreatie

Kadernota: te weinig aandacht voor grote lijnen

door Graddy Sondern op 1 juni 2017

Vanavond debatteerde de gemeenteraad over de kadernota. Hierin geeft de gemeente aan waar het geld de komende jaren heen gaat. Het gaat goed met Harderwijk en dat is te merken. Overal wordt geld uitgedeeld. Toch zijn er een aantal groepen die buiten de boot vallen. Fractievoorzitter Graddy Sondern gaat hier in het debat uitgebreid op

Vakantiepark of woonwijk?

door Wilco Bos op 13 mei 2017

Het is een discussie die al tientallen jaren sleept. Niet alleen in Harderwijk, maar in de hele regio. In het kort: Een deel van de vakantieparken in de regio is inmiddels een verkapte woonwijk. Deels voor mensen die tijdelijk een woning nodig hebben, bijvoorbeeld als starter of na een scheiding. Maar ook voor mensen die

Parkeren, gratis of niet?

door Wilco Bos op 29 oktober 2016

Afgelopen donderdag was er weer een leuke raadsvergadering met flink wat onderwerpen. Zo werd er besloten om geen tweede fietsbrug over de A28 aan te leggen, flink gedebatteerd over een nieuwe plek voor de vishandel van Dries van de Berg en over hoe Harderwijk met windenergie omgaat. Dit laatste debat werd op een gegeven moment

De toekomst van de binnenstad

door Jan Albert Kram op 30 maart 2015

Harderwijk 25 maart 2015 – “Winkelen in de binnenstad van Harderwijk?, nu en in de toekomst”, dat was het thema van een bijeenkomst van de PvdA op woensdag 25 maart. Samen met toonaangevende sprekers als hoogleraar Retail Marketing Laurens Sloot, Adviseur Mischa Teensma en Ondernemer Diana Jansen wil de PvdA problemen en kansen voor de

De toekomst van de binnenstad

door Jan Albert Kram op 14 maart 2015

“Winkelen in de binnenstad van Harderwijk?, nu en in de toekomst”, dat is het thema van een bijeenkomst van de PvdA op woensdag 25 maart aanstaande. Samen met toonaangevende sprekers als hoogleraar Retail Marketing Laurens Sloot, Adviseur Mischa Teensma en Ondernemer Diana Jansen wil de PvdA problemen en kansen voor de binnenstad van Harderwijk bekijken.

Koopzondag

door Graddy Sondern op 25 april 2014

Op donderdag 24 april debatteerde de gemeenteraad van Harderwijk voor de zoveelste keer over de koopzondag. Hieronder vindt u integraal de spreektekst van onze fractievoorzitter Graddy Sondern. “Alweer koopzondagdebat, maar eigenlijk is het geen debat meer. En waarom? Omdat de christelijke partijen een zetel meer hebben in de raad. In de ogen van de PvdA