Door Wilco Bos op 23 april 2017

Weer geen sociale huurwoningen

Deze week werd bekend dat er in het eerste gedeelte van de nieuwbouwwijk Harderweide geen sociale woningbouw zal komen. De bedoeling was dat hier 54 nieuwe sociale huurwoningen gebouwd zouden worden, maar het College van Harderwijk kwam er niet uit met de projectontwikkelaar. De wachtlijsten voor sociale huurwoningen worden hierdoor alleen maar langer.

De PvdA is erg teleurgesteld in deze uitkomst en snapt niet dat het aandeel sociale huurwoningen niet wordt afgedwongen door het College. De fractie wil graag antwoord van het College hoe er nu in Harderwijk alsnog voldoende sociale huurwoningen worden gerealiseerd en heeft hiervoor schriftelijke vragen gesteld.