Door Max Ferwerda op 17 april 2017

De Schijf van Vijf

Wat krijgen we nou, zal u denken. Gaat de PvdA nou ook voedingsadviezen geven. Nou, niet dus. Al was voeding wel ons thema afgelopen weekend, want zaterdag wisten we veel Harderwijkers te motiveren om iets voor de medemens te doen. Op één dag maar liefst 56 kratten met producten voor de Voedselbank. En dat raakt eigenlijk meteen onze schijf van 5: Sociaal, Verbonden, Zichtbaar, Sterk en Groei. De eerste 4, dat zit wel goed bij de PvdA Harderwijk, bij de laatste, Groei, kunnen we wel wat hulp gebruiken.

Want na de enorme klap van de Tweede Kamer verkiezingen, is denken met het getal 5 wel heel erg optimistisch. Want 5 zetels in de Gemeenteraad, wat zou dat mooi zijn. Maar ja, dromen staat niet in onze schijf van 5, dus moeten we met Sociaal, Verbonden en Zichtbaar proberen weer Sterk te worden en te Groeien. En dat kan. Dat kan best. Gewoon door je best te blijven doen. Zoals we de afgelopen periode werkten, gaan we de campagne in.

En dat doen we door vooral niet te veel op ons zelf te wijzen, maar door naar de burgers van Harderwijk te wijzen. Te wijzen op het feit dat nog steeds heel veel mensen naar de voedselbank moeten, door er actie voor te voeren en ze te helpen, door te wijzen op de minima die het niet breed hebben én kansen laten liggen, door een flyer te maken die glashelder toegang geeft tot alle regelingen die we hebben. De Harderwijker regelingen, niet de Haagse. Door in de Commissies en de Gemeenteraadsvergaderingen steeds weer te werken vanuit onze schijf van vijf.

Niet met 5 raadsleden overigens. Maar met 3 raadsleden + 1 opvolger, Die samen absoluut Sociaal, Verbonden, Zichtbaar en Sterk vormgeven. Maar Groei, dat moet u doen. Over iets minder dan 1 jaar wordt u weer op het stembureau verwacht. Daar mag u het actief kiesrecht toepassen. Maar hoe mooi zo het zijn als u het passief kiesrecht ook toepast, door op de lijst te staan. Liefst in de kolom van de PvdA. Door u aan te melden. Daarvoor moet je lid van de PvdA zijn en in onze schijf van vijf geloven. Het potlood is al rood, stemt u ook rood? Dan laten wij de schijf van vijf met z’n vijven groeien.

Max Ferwerda

Max Ferwerda is gepensioneerd na 6 jaar bij defensie en 38 jaar bij NS gewerkt te hebben. Maar stilzitten is er niet bij, want samen met echtgenote Irene bestiert Max een Bed&Breakfast in Hierden. Daarnaast is hij als vrijwilliger actief in de kantine van VVOG, runt hij met dochter Ilse een paardenpension, en werkt hij

Meer over Max Ferwerda