Door Graddy Sondern op 19 augustus 2015

Gedrag Alliander aanpakken!

PvdA Harderwijk heeft schriftelijke vragen gesteld over het laakbare gedrag van netbeheerder Alliander. Naast de topbestuurders krijgen maar liefst 14 medewerkers een inkomen boven de Wet Normering Topinkomens.  Collega  netbeheerders houden zich wél aan de wet. Die hoge beloningen zijn dus helemaal niet nodig om goede bestuurders en medewerkers aan te trekken.

PvdA Harderwijk vindt dat gemeente Harderwijk haar verantwoordelijkheid moet nemen. Tenslotte is de gemeente Harderwijk aandeelhouder van Alliander en kan dus invloed uitoefenen! De PvdA heeft in 2013 al een motie ingediend rond top inkomens. Nu wordt aan het College gevraagd hoe die motie zal worden uitgevoerd waar het Alliander betreft.

De schriftelijke vragen kunt u hier lezen

Graddy Sondern

Graddy Sondern is getrouwd en heeft een zoon en een dochter. Na sinds 2006 in de raad gezeten te hebben, heeft ze nu plaats genomen in het bestuur. In het dagelijks leven is Graddy werkzaam in de zorg, en is zij met veel passie als leider van een voetbalelftal betrokken bij de voetbalclub zwartwit ’63.

Meer over Graddy Sondern