Groot woonfestival in Harderwijk

Door Wilco Bos op 5 maart 2022

Iedereen verdient het om te kunnen wonen op een fijne plek waar je je thuis voelt. Daarom organiseert de PvdA komende zaterdag in Harderwijk het Woonfestival. Op dit festival wordt de woonvisie van de partij voor de komende jaren gepresenteerd, inclusief de ontwikkeling van de nieuwe wijk Eendenbrink. De initiatiefgroep Knarrenhof laat zien wat hun visie is op de ontwikkeling van Knarrenhoven in Harderwijk. Daarnaast worden inwoners uitgedaagd om hun ideeën voor het oplossen van de woningnood aan te dragen op het festival. Speciaal daarvoor zal ook de Gelderse gedeputeerde wonen Peter Kerris langskomen.

Het woonfestival zal plaatsvinden op de Markt, centraal in Harderwijk. Van 12:00-16:00 kunnen inwoners langskomen om in gesprek te gaan met lijsttrekker Wilco Bos, gedeputeerde Peter Kerris en de initiatiefgroep Knarrenhof. Ook kunnen inwoners zelf aan de slag, door hun woonideeën te schetsen, bouwen, tekenen of beschrijven. Het beste woonidee kan op een prijs rekenen! Daarnaast kunnen inwoners ook in gesprek over de nieuwe woonvisie en het onlangs ondertekende woonmanifest.

PvdA Lijsttrekker Wilco Bos: “Een fijn thuis in de stad of dorp waar je wilt wonen, is voor veel mensen onbereikbaar geworden. De markt werkt goed voor speculanten die veel woningen verzamelen voor de winst, niet voor mensen die er een nodig hebben om in te wonen. Vastgoedspeculanten nemen onze steden en dorpen over. De huren rijzen de pan uit en een betaalbare woning is nog nauwelijks te vinden. Studenten, starters en gezinnen zijn de dupe. Dat moet en kan anders Op 16 maart begint de verandering! Bij de gemeenteraadsverkiezingen kan jij bepalen of betaalbaar wonen weer een recht voor ons allemaal wordt in plaats van een privilege voor een kleine groep. Met jouw stem kan je bepalen of er mensen in de gemeenteraad komen die zich inzetten voor meer betaalbare woningen, of juist mensen die vooral aan de belangen van beleggers en huisjesmelkers denken. Jouw stem maakt het verschil!”

U kunt de woonvisie 2022-2026 hier lezen.