Harderwijk een Knarrenhof!

Door Wilco Bos op 18 maart 2021

Vorig jaar koos de raad unaniem voor een Knarrenhof in Harderwijk, het liefst in Waterfront. Een Knarrenhof biedt niet alleen een veelgevraagde prettige woonvorm voor senioren, maar zorgt ook voor doorstroming op de woningmarkt en een lagere druk op de zorg. Omdat de realisatie van een Knarrenhof nog steeds niet dichterbij lijkt te komen spraken we deze week met de initiatiefgroep van de Knarrenhof in Harderwijk.

Trekker Doris Goosen legt uit dat de gemeente en de stichting nog steeds niet bij elkaar komen. Belangrijke oorzaken hiervan zijn het relatief betaalbare woningbouwprogramma en het belang van het creëren van een echte hof, zonder een grote parkeerplaats in het midden. Een Knarrenhof werkt nu eenmaal niet in een flat. En dat er zich inmiddels 240 geïnteresseerden zijn voor een dergelijke hof in Harderwijk zegt ook genoeg.

Nu Harderwijk vorige maand opnieuw bijna 7 miljoen krijgt van het rijk voor betaalbare woningen, speciaal voor Waterfront, heeft de PvdA fractie daarom vragen gesteld aan het College. De PvdA wil graag dat een deel van dit geld gebruikt wordt om een Knarrenhof te realiseren. Zo krijgt Harderwijk een echte Knarrenhof op een mooie plek!