Ludiek protest PvdA tegen van der Valk

Door Wilco Bos op 15 maart 2018

De zwarte specht moet wijken voor de Toekan van Van der Valk. Dat is de boodschap die de Harderwijkse PvdA uitdraagt met een ludieke protestactie. In een op social media verschenen filmpje brengt de partij de strijd tussen deze drie “vogels” in beeld.

Waarom heeft de raad zo gemakkelijk ingestemd met de verkoop van grond aan hotelketen Van der Valk, vraagt kandidaat raadslid Dik Karssen zich af? Waarom moet een stuk natuur gebied, waarin ook veel gerecreëerd wordt, straks afgesloten worden? Waarom worden deze beslissingen genomen zonder dat duidelijk is hoe en waar de natuur gecompenseerd wordt? En waarom kan er niet aan de kant van het Bouw en Infrapark gebouwd worden?

Met het ludieke filmpje en het symbolisch afsluiten van het natuurgebied geeft PvdA Harderwijk ook een serieuze boodschap mee. We moeten zuinig zijn op onze kostbare natuur en als gemeenteraad niet zomaar instemmen met de verkoop van natuurgebied. Daar zal de PvdA zich ook de komende jaren sterk voor maken.

Wilco Bos is fractievoorzitter van de PvdA fractie. Hier zet hij zich in voor betaalbare woningen, goede regelingen voor minima, betrouwbare zorg en echte werkgelegenheid in plaats van vooruitgeschoven banenplannen. Binnen zijn eigen wijk Stadsweiden is Wilco actief in het wijkplatform en denkt zo mee over onderwerpen als het groenonderhoud en de verkeersveiligheid in de