2 maart 2014

PvdA Campagneslinger in Harderwijk en Nunspeet met Lutz Jacobi

De PvdA Harderwijk en PvdA Nunspeet zijn zaterdag 8 maart, Internationale Vrouwendag, in hartje Nunspeet en Harderwijk volop actief voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart. Zo komt aanstaande zaterdag de PvdA-campagneslinger naar Harderwijk en Nunspeet. Deze rode slinger wordt gevormd door een gezelschap van Harderwijkse en Nunspeetse kandidaatraadsleden, PvdA Gelderland-statenlid Mijnke Bosman uit Ermelo en PvdA-Tweede Kamerlid Lutz Jacobi.

De sociaaldemocraten zijn ’s middags om 14.00 uur op de Markt in de binnenstad van Harderwijk en om 16.00 uur in het dorpscentrum van Nunspeet. De PvdA-kandidaatraadsleden en PvdA-Tweede Kamerlid Lutz Jacobi gaan dan op straat in gesprek met passanten en delen folders uit en rode rozen. De campagneslinger wordt aangevoerd door PvdA Harderwijk-lijsttrekker Laurens de Kleine en PvdA Nunspeet-lijsttrekker Michel Verheijdt.

Aan de campagneslinger op Internationale Vrouwendag doen, naast Lutz Jacobi en Mijnke Bosman, ook nogal wat vrouwelijke Harderwijkse kandidaatraadsleden mee. Waaronder Graddy Sondern, Martine Brinkhuis en Zehrâ Sariaslan, respectievelijk de nummers 2, 3 en 4 van de kandidatenlijst van de PvdA Harderwijk. In totaal staan er achttien mannen en acht vrouwen, waarvan maar liefst drie in de top 4 op een verkiesbare plaats, op de PvdA Harderwijk-kandidatenlijst. Op de kandidatenlijst van de PvdA Nunspeet staan zes mannen en vier vrouwen, met Diane Onnink op plaats 3 en Els Couprie op plaats 4.

Met de campagneslinger in Harderwijk en Nunspeet wil de PvdA zaterdag iedereen oproepen om vooral op 19 maart te stemmen. Daarbij gaan de sociaaldemocraten met mensen in gesprek om duidelijk te maken wat de PvdA juist in Harderwijk en Nunspeet het belangrijkste vindt. En wat dit voor de inwoners van Harderwijk en Nunspeet betekent als het gaat om bijvoorbeeld zorg, werk, inkomen en wonen.