PvdA wil opheldering over sluiting theater

Door Laurens de Kleine op 1 december 2020

Afgelopen week liet Stichting Podia Harderwijk weten geen gebruik meer te willen maken van het theater aan de Stationslaan. De achtergrond hiervan zijn de nieuwe huurvoorwaarden en de Coronamaatregelen. Als alternatief wil de stichting gebruik maken van een zaal in het Bouw & Infra Park. Hiermee dreigt Harderwijk na jaren van gesteggel toch opeens het theater te verliezen. De PvdA fractie wil daarom opheldering van het College.

Raadslid Laurens de Kleine is verbaasd dat het de gemeenteraad hier ineens mee geconfronteerd wordt, en wil weten of het College al eerder op de hoogte was: “Dit is echt een aderlating is voor cultureel minnend Harderwijk. Vooral vanwege het feit dat er op geen enkele wijze zicht is op een theatervoorziening in het Waterfrontgebied.”

De Partij van de Arbeid wil graag van het College weten of er nog mogelijkheden zijn om het theater aan de Stationslaan toch te blijven gebruiken, en wat de visie van het College op deze plotselinge gang van zaken is. De fractie heeft daarom schriftelijke vragen gesteld.

Laurens de Kleine

Laurens de Kleine is geboren in Ermelo, 38 jaar samen met Henriette en heeft samen met haar twee 2 kinderen. Matthijs, een 24-jarige student Economische Geografie aan de Universiteit van Utrecht en Robin, een 21-jarige student Social Studies aan de Hogeschool van Utrecht. Laurens heeft in Driebergen zijn opleiding gevolgd aan Hogeschool (voorheen Sociale Academie)

Meer over Laurens de Kleine