Rode Taart voor Mensen in Nood

Door Wilco Bos op 2 november 2017

Het huis van Anneke van Lingen puilt uit als we langskomen om een Rode Taart te brengen bij de vrijwilligers van Mensen in Nood. De voorbereidingen voor Sinterklaas zijn al in volle gang, en ook de normale werkzaamheden gaan gewoon door. Het wordt dus wel een beetje krap met alle spullen, dus van Anneke mag het wel weer januari worden.

Het is donderdagmiddag en dus inloop. Mensen die het hard nodig hebben, kunnen hier terecht voor voedingsmiddelen, maar ook voor een kopje koffie en de bijbehorende gezelligheid. Hier komen mensen die niet terecht kunnen bij de voedselbank, maar ondersteuning wel hard nodig hebben.

De taart wordt door Laurens de Kleine en Wilco Bos uitgereikt aan Angelique Elands, een actieve vrijwilliger, die normaal gesproken vaak op de achtergrond blijft. Een extra reden dus om haar eens extra in het zonnetje te zetten. Zorgvuldig snijdt ze de taart, zodat iedereen mee kan genieten.

Speciaal voor de groep Mensen in Nood ook een oproep aan alle Harderwijkers: De groep zamelt op dit moment “Doe maar lekker duurzaam” kaarten in van de postcodeloterij. Hiermee kunnen ze boodschappen doen. De kaarten moeten dan wel geactiveerd zijn. Dus, doe je er niets mee, neem dan contact op met Anneke van Lingen of met Wilco Bos.

Wilco Bos is lijsttrekker voor de PvdA in 2018. In de afgelopen periode was Wilco Bos is fractieopvolger. In deze functie heeft hij zich onder meer sterk gemaakt voor een koopzondag, het wegwerken van de wachtlijsten bij huurwoningen en meer aandacht voor verkeersveiligheid en heeft hij zich ingezet als vrijwilliger voor de voedselbank. Daarvoor was