Door op 11 september 2015

Stadhuis voor de stad!

De Partij van de Arbeid vindt het belangrijk dat het oude Stadhuis op de markt weer gaat leven en dat het gebouw een plek wordt voor alle Harderwijkers. Cultuurkust heeft goede plannen, die hierbij aansluiten, daarom ziet de PvdA Cultuurkust graag als nieuwe gebruiker van het monumentale pand. “Dit is een unieke kans om het culturele leven in de stad meer vorm  en inhoud te geven op de markt, het bruisende hart van de stad”, aldus Raadslid Zehrâ Sariaslan.

Cultuurkust heeft de afgelopen jaren bewezen een breed cultureel aanbod voor Harderwijk en de regio te kunnen bieden. De PvdA is wel benieuwd hoe Cultuurkust het pand zodanig wil inrichten dat het volledig toegankelijk kan blijven voor publiek. Het prachtige pand herbergde in het verleden de muziekschool van Harderwijk en is toen qua isolatie en ventilatie helemaal geschikt gemaakt voor muziek. De plannen van Cultuurkust versterken deze investeringen. Geen weggegooid geld en het stadhuis is weer van de stad.