Door Wilco Bos op 10 april 2018

Teveel overlast bij werkzaamheden Stadsweiden

Bij de werkzaamheden bij kruispunten in Stadsweiden worden kruispunten en doorgaande routes te lang afgesloten. Ook is er te weinig aandacht voor de overlast die hierdoor wordt veroorzaakt voor inwoners en ondernemers bij het Winkelcentrum Stadsweiden. De PvdA fractie heeft daarom schriftelijke vragen gesteld aan het College.

Om de verkeersveiligheid in Stadsweiden te verbeteren worden diverse kruispunten aangepakt. Dit levert op lange termijn veel op in een wijk, maar zorgt op korte termijn voor overlast. Op dit moment is het onder andere het kruispunt van de Stadswei met de Achterste Wei een maand lang afgesloten. Binnenkort is een lange afsluiting gepland (van 16 april tot en met 16 mei) voor het kruispunt van de Stadswei met de Westermeenweg. Beide zijn drukke doorgaande routes.

“De gemeente lijkt hier alleen oog gehad te hebben voor de kosten”, aldus PvdA fractievoorzitter Wilco Bos, “we snappen niet dat de gemeente niet heeft gekeken naar een gefaseerde afsluiting, waarbij delen van een afgesloten kruispunt beschikbaar blijven voor doorgaand verkeer of bestemmingsverkeer”. Ook vindt de PvdA het onverstandig dat ondernemers pas laat zijn geïnformeerd en niet hebben kunnen meedenken over alternatieven.

De schriftelijke vragen zijn hier te lezen.