Door Wilco Bos op 23 april 2017

Weer geen sociale huurwoningen

Deze week werd bekend dat er in het eerste gedeelte van de nieuwbouwwijk Harderweide geen sociale woningbouw zal komen. De bedoeling was dat hier 54 nieuwe sociale huurwoningen gebouwd zouden worden, maar het College van Harderwijk kwam er niet uit met de projectontwikkelaar. De wachtlijsten voor sociale huurwoningen worden hierdoor alleen maar langer.

De PvdA is erg teleurgesteld in deze uitkomst en snapt niet dat het aandeel sociale huurwoningen niet wordt afgedwongen door het College. De fractie wil graag antwoord van het College hoe er nu in Harderwijk alsnog voldoende sociale huurwoningen worden gerealiseerd en heeft hiervoor schriftelijke vragen gesteld.

Wilco Bos is fractievoorzitter van de PvdA fractie. In de afgelopen periode was Wilco Bos is fractieopvolger. In deze functie heeft hij zich onder meer sterk gemaakt voor een koopzondag, het wegwerken van de wachtlijsten bij huurwoningen en meer aandacht voor verkeersveiligheid en heeft hij zich ingezet als vrijwilliger voor de voedselbank. Daarvoor was hij