6 januari 2017

Wie zijn onze helden?

We hebben allemaal zo onze helden. Mensen die ons inspireren. Dat kunnen grote namen zijn als Mandela of Gandhi, of mensen die persoonlijk iets voor ons hebben betekend. Sommige helden inspireren in de spotlights, anderen doen onzichtbaar hun werk. Vaak zonder er bij na te denken, gewoon omdat ze het normaal vinden wat ze doen.

Ook in Harderwijk hebben we onze helden. Zo was Nel Gerritsen iemand die me bij zal blijven. Haar tomeloze inzet voor de minima in Harderwijk heeft haar tot een icoon gemaakt die we ons zullen blijven herinneren. Helden als zij verdienen het om in het zonnetje te worden gezet. En zij is niet de enige. Mensen zijn vrijwilliger bij een verzorgingstehuis of de voedselbank. Ze mantelzorgen voor een gezinslid of een bekende. Ze helpen bij de school van hun kinderen. Zo inspireren ze anderen en dragen belangeloos hun steentje bij.

In 2017 willen we als PvdA graag ons best doen om deze zichtbare en onzichtbare helden in Harderwijk in het zonnetje te zetten. Zowel de grote als de kleine. Wie zijn deze helden? Wie verdient het om eens in het zonnetje gezet te worden? Laat het ons weten, dan gaan wij ons best doen om deze mensen te verrassen.

Vertel in een reactie hieronder wie het verdient om in het zonnetje gezet te worden en waarom, of stuur een email naar [email protected]