24 november 2021

Wilco Bos opnieuw lijsttrekker PvdA Harderwijk

Op de ledenvergadering kreeg Wilco Bos unaniem het vertrouwen en werd hij gekozen tot lijsttrekker van de Harderwijkse PvdA voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Deze vergadering vond vanwege de coronamaatregelen digitaal plaats. Ook de namen van de andere kandidaten op de lijst en het verkiezingsprogramma zijn tijdens deze vergadering vastgesteld.

Afdelingsvoorzitter Doris Goosen is blij met de keuze voor Wilco Bos: “Wilco heeft de afgelopen vier jaar laten zien dat hij het PvdA geluid uitstekend vertolkt in de gemeenteraad. Naast het voeren van stevige oppositie, weet hij ook echt zaken voor elkaar te krijgen. Zo is het gelukt om 100 extra sociale huurwoningen in Harderweide te krijgen. Ook wist hij fouten uit de Wmo aanbesteding recht te zetten, waardoor bijvoorbeeld mensen met niet aangeboren hersenletsel en dementerende ouderen verzekerd blijven van goede zorg. Het bestuur heeft er dan ook alle vertrouwen in dat Wilco ook de komende vier jaar veel voor elkaar kan krijgen voor de inwoners van Harderwijk.”

De top van de lijst is een mix van ervaring en jong talent. Naast Wilco Bos vinden we hier de ervaren Bert van Ommen en Max Ferwerda die beiden al actief waren als commissielid en in de steunfractie en daarom het raadswerk al goed kennen. Daarna volgt het jonge talent Jitske van Noordennen, die zich graag inzet voor een duurzamer Harderwijk en met haar 22 jaar een van de jongste mensen op de lijst is. De top vijf wordt compleet gemaakt met vakbondsman Michael Oosterhuis. De sociaal bewogen Nesrin Varna (directrice Zorg met Kleur) en aanstormend talent Marijn van de Berg (17 jaar en initiatiefnemer van de maanverbandpilot op het CCNV) staan klaar om deze fractie te ondersteunen. Laurens de Kleine neemt afscheid van de actieve politiek, na 20 jaar in Harderwijk actief geweest te zijn als raadslid en wethouder.

Lijsttrekker Wilco Bos is enorm trots op deze lijst en het verkiezingsprogramma: “Wij willen een Harderwijk, waar voor iedereen een betaalbare woning is. Een Harderwijk waar we omzien naar elkaar, en niemand buiten de boot valt. Een Harderwijk dat voorop loopt als het gaat om duurzaamheid. Waar meedoen met sport en cultuur een vanzelfsprekendheid is. En een Harderwijk waarin geïnvesteerd wordt in werk en scholing. Daarom is dit ons plan voor Harderwijk. Een Harderwijk voor iedereen. En met deze diverse lijst, waar echt fantastische mensen met een breed netwerk op staan gaan we dit doen de komende jaren!”

Waar ben je naar op zoek?