Speerpunten 2018-2022

De PvdA kiest ook in 2018 voor een herkenbaar en sociaal verkiezingsprogramma. De speerpunten laten zien waar de prioriteiten de komende jaren zullen liggen. Afgelopen zomer is de PvdA met de inwoners in discussie geweest, zowel op straat als online. Hiermee is de partij aan het werk gegaan en de leden hebben acht speerpunten vastgesteld: Jeugdwerkeloosheid, kleinschalige zorg, goedkope woningen, leefbare wijken met eigen voorzieningen, koopzondag, kinderarmoede, groenonderhoud en een bruisende binnenstad met een eigentijds en volwaardig theater.

Wilco Bos is fractievoorzitter van de PvdA fractie. In de afgelopen periode was Wilco Bos is fractieopvolger. In deze functie heeft hij zich onder meer sterk gemaakt voor een koopzondag, het wegwerken van de wachtlijsten bij huurwoningen en meer aandacht voor verkeersveiligheid en heeft hij zich ingezet als vrijwilliger voor de voedselbank. Daarvoor was hij