Speerpunten 2018-2022

De PvdA kiest ook in 2018 voor een herkenbaar en sociaal verkiezingsprogramma. De speerpunten laten zien waar de prioriteiten de komende jaren zullen liggen. Afgelopen zomer is de PvdA met de inwoners in discussie geweest, zowel op straat als online. Hiermee is de partij aan het werk gegaan en de leden hebben acht speerpunten vastgesteld: Jeugdwerkeloosheid, kleinschalige zorg, goedkope woningen, leefbare wijken met eigen voorzieningen, koopzondag, kinderarmoede, groenonderhoud en een bruisende binnenstad met een eigentijds en volwaardig theater.

Wilco Bos is fractievoorzitter van de PvdA fractie. Hier zet hij zich in voor betaalbare woningen, goede regelingen voor minima, betrouwbare zorg en echte werkgelegenheid in plaats van vooruitgeschoven banenplannen. Binnen zijn eigen wijk Stadsweiden is Wilco actief in het wijkplatform en denkt zo mee over onderwerpen als het groenonderhoud en de verkeersveiligheid in de