Cultuur en sport zorgen voor saamhorigheid, troost, creativiteit, inspiratie, ontspanning en verbeeldingskracht. En het moet niet afhankelijk zijn van je inkomen of je hiervan kan genieten. De coronacrisis maakt dat alleen maar erger. Iedere Harderwijker moet dan ook toegang hebben tot deze culturele en sportieve voorzieningen.

Speerpunten

• Harderwijk verdient een theater
    PvdA Harderwijk blijft zich inzetten voor het behoud van een volwaardig theater met alle voorzieningen die nodig zijn voor amateurs en professionals. Het liefst vlakbij de binnenstad, in een bruisend stuk Waterfront. Een multifunctioneel gebouw, dat voor meerdere doeleinden geschikt is. Het theater moet voor alle inwoners aantrekkelijk zijn en toegankelijk voor alle leeftijden. Dus ook voor schoolvoorstellingen.
  • Cultuur voor iedereen
    Kunst en cultuur staat bij sommige mensen ver van ze af. Ze zullen niet zo snel naar een museum of theater gaan. Financieel maar ook omdat het niet vanzelfsprekend genoeg is. Daarom willen we juist kinderen al vroeg in aanraking laten komen met kunst en cultuur. Hiervoor willen we onder andere een Harderwijk Pas invoeren voor mensen met een lager inkomen, zodat gezinnen met een lager inkomen korting krijgen op het aanbod.
  • Sport voor iedereen
    Sport moet voor iedereen toegankelijk zijn, vooral voor kinderen en jongeren. Stichting Ga! Harderwijk moet daarom in elke wijk actief worden en de verbinding zoeken met de scholen en wijkcentra. Daarnaast gaan we actief met sportverenigingen aan de slag om elke inwoner de kans op sporten te bieden.

Lees hier al onze standpunten over cultuur en sport.