Voorzitter / kandidaat

Doris Goosen

Over Doris Goosen

Doris Goosen is theaterregisseur en -maker, sinds 2000 met eigen theaterbureau “Courage, kunst in veranderen”. In 2015 regisseerde zij het Harderwijkse podiumspektakel “Stadsgezichten”. Ze is al 24 jaar regisseur en artistiek leider van de Theaterwerkplaats. Als vrijwillgerster werkte zij bij Vluchtelingenwerk als Taalmaatje, werkte ze mee aan Wereldwijven, een project voortgevloeid uit platform Samen KansRijk, waar zij projectcoördinator was in de projecten Samen KleurRijk.

Zij pleit voor een samenleving waarin niemand onder of vlak boven een bestaansminimum hoeft te leven en waarin iedereen zich thuisvoelt. Kunstbeoefening en deelname aan  culturele activiteiten  moeten voor iedereen toegankelijk zijn. Voor PvdA Harderwijk is ze sinds 2014 actief in de schaduwfractie. Op de ledenvergadering van 16 november 2015 is ze unaniem verkozen tot afdelingsvoorzitter, waarmee ze de Nunspeetse interimvoorzitter Ruud Oudega opvolgde.