Graddy Sondern

Beleid algemeen, samenleving

Graddy Sondern is getrouwd, heeft een zoon van 17 en een dochter van 15. Naast het werk als fractievoorzitter is zij bezig met het zoeken naar een nieuwe leidinggevende baan in de zorg, en is zij met veel passie als leider van een voetbalelftal betrokken bij de voetbalclub zwartwit ’63.

Sinds 2006 heeft zij zich ingezet om Harderwijk ondanks de bezuinigingen sterk en sociaal te houden. De afgelopen periode heeft zij er onder andere voor gezorgd dat de bibliotheek 160000 euro meer aan subsidie kreeg dan in de oorspronkelijke bezuinigingsplannen stond, en stond zij aan de wieg van het besluit om het college op te dragen met een plan te komen om Harderwijkse kinderen in armoedesituaties beter te ondersteunen.

De komende jaren zal er in de raad veel aandacht zijn voor zorg. Graddy Sondern zal zich inzetten om welzijn en zorg, en vooral ook jeugdzorg, professioneel en in de wijken te organiseren. Met een wijk- en buurtgerichte aanpak door welzijns- en hulpverleningsinstanties. Zorg en welzijn dichtbij de mensen!

Graddy vindt dat het hoog tijd wordt om professionele hulpverleners zoals wijkverpleegkundigen, maatschappelijk werkers en opbouwwerkers weer te vertrouwen. Zij kunnen samen met de cliënt prima bepalen wat er aan zorg en ondersteuning nodig is! Daar heb je geen moeilijke regels en dure indicaties voor nodig. De gemeente controleert met streekproeven achteraf. Door zorg in de wijk en zonder bureaucratie te organiseren blijft de zorg betaalbaar en komt de menselijke maat terug!