29 april 2014

EU-kandidaat Agnes Jongerius bij 1 mei-viering in Vierhouten

Agnes Jongerius, nummer twee op de Europese kandidatenlijst van de Partij van de Arbeid, is donderdag te gast bij de 1 mei-viering bij De Paasheuvel in Vierhouten. Zij gaat daar in gesprek met de aanwezigen en geeft een toespraak met als thema ‘Voor een Europa dat werkt’.

Jongerius: “Meer banen hier in Nederland. Het aanpakken van banken en bonussen. Het tegengaan van de oneerlijke verdringing van werk. Een samenleving die gebaseerd is op verdraagzaamheid en niet op haat en nijd tussen mensen. Dat is waar de Partij van de Arbeid voor staat. Veel kunnen we in Nederland zelf. Maar voor gezamenlijke uitdagingen hebben we elkaar in Europa nodig.”

Trouwe leden van de PvdA krijgen tijdens de 1 mei-viering een speld uitgereikt. Henny Oost (91), lid van de PvdA sinds het eerste uur en al lang werkzaam op De Paasheuvel, vertelt over zijn werk daar. Ten slotte er is muziek en wat te eten en drinken.
Agnes Jongerius is oud-voorzitter van de FNV en staat nu op nummer twee op de kandidatenlijst voor het Europees Parlement namens de PvdA.

Programma:
16.30 uur: Inloop met koffie en thee.
16.45 uur: Welkomstwoord door afdelingsvoorzitter Ruud Oudega
16.55 uur: Uitreiken speldjes aan jubilarissen
17.00 uur: Hennie Oost over zijn leven op de Paasheuvel
17.15 uur: Agnes Jongerius over ‘Voor een Europa dat werkt’
17.45 uur: Vragen aan Agnes Jongerius en een gesprek over Europa
18.00 uur: Borrel

Locatie: De Paasheuvel, ’t Fusselt 30 in Vierhouten.