Door Laurens de Kleine op 6 december 2017

Het begint weer te kriebelen

En dat is niet alleen bij mij het geval. Je merkt het, je proeft het, je ruikt het en je voelt het: de gemeenteraadsverkiezingen komen er aan. De politieke partijen zijn zich aan het warm lopen om de gunst van de kiezer te paaien. Zo wil een politieke partij in Drielanden een viskraam en maakt zich daar druk over. Terwijl men weet dat die mogelijkheid vanzelf gaat ontstaan doet deze partij alsof het dankzij hen is als die kraam er komt. Dat is dus niet het geval, die kraam komt er sowieso. Het gaat zelfs nog verder, misschien komt er in Drielanden zelfs een weekmarkt. Zo is iedereen bezig om in de gunst van de kiezer te komen. Maar of dat ook gebeurt als partijen vinden dat er vlaggen in de gemeenteraadszaal moeten komen te hangen, vraag ik me af.

Of als er partijen zijn die vinden dat Van der Valk moet mogen uitbreiden en dat zij op voorhand al vinden dat er hectares bos gekocht mag worden als de benodigde vergunningen binnen zijn en als er een goed compensatieplan ligt voor de natuur die wordt opgeofferd. Ik vraag me af of de kiezer er gelukkig van wordt als er natuur wordt opgeofferd en dat dan ook niet meer voor publiek toegankelijk is. Het is maar waar je blij van wordt.

Op initiatief van de PvdA Harderwijk is in de gemeenteraad door de partij een motie ingediend om een proef mogelijk te maken van 2 koopzondagen. Mede dankzij steun van Gemeentebelang fractielid Joop van de Veere is er een meerderheid in de gemeenteraad gekomen. Op 3 december is de eerste koopzondag geweest en het was poepiedruk. Kortom een groot succes. En ja, hier kan de kiezer wel blij van worden. En dat trekt ook politieke partijen met foldertjes over hoe belangrijk het is om te gaan stemmen op 21 maart 2018. En dat laatste is natuurlijk zo. Ga stemmen!

De PvdA Harderwijk heeft haar kandidatenlijst klaar en ook al gepubliceerd. We hebben een nieuwe, maar o zo rode lijsttrekker. Wilco Bos gaat de kar trekken. Daarnaast heeft onze Graddy besloten om niet meer op een direct verkiesbare plaats te staan. Zij krijgt de eervolle laatste positie op de lijst. Een woord van dank aan Graddy is in deze column zeker op zijn plaats. Graddy bedankt voor de vele jaren inspanning en inzet voor de plaatselijke PvdA en dat het rode bij jou maar mag blijven kriebelen!

Laurens de Kleine

Laurens de Kleine is geboren in Ermelo, 38 jaar samen met Henriette en heeft samen met haar twee 2 kinderen. Matthijs, een 24-jarige student Economische Geografie aan de Universiteit van Utrecht en Robin, een 21-jarige student Social Studies aan de Hogeschool van Utrecht. Laurens heeft in Driebergen zijn opleiding gevolgd aan Hogeschool (voorheen Sociale Academie)

Meer over Laurens de Kleine