Door Wilco Bos op 19 maart 2017

Harderwijkse politiek: Doe mee!

Het duurt nog maar een jaar, en dan zijn er al weer gemeenteraadsverkiezingen. Alle schijnwerpers stonden de afgelopen maanden op de landelijke politici, die volop aan het campagnevoeren waren. Door al die aandacht zou je bijna vergeten dat er heel veel lokaal beslist wordt.

Werk, zorg, immigratie, klimaat, allemaal onderwerpen waar we veel over gehoord hebben. Maar over een jaar gaat het over onze eigen woonplaats. Willen we nog een theater in Harderwijk? Of een koopzondag? Hoe regelen we de zorg? want ook daar gaat de gemeente tegenwoordig voor een deel over. Wat kunnen we doen aan veiligheid? Of verkeersveiligheid? Hoe maken we het centrum aantrekkelijk? En de wijken leefbaar? Hoe zorgen we voor kortere wachtlijsten voor woningen? Hoe zorgen we dat gezinnen niet in armoede hoeven te leven?

Allemaal problemen waar plaatselijke politici zich mee bezighouden. Veelal in de schaduw, maar wel belangrijk.

Lijkt het je leuk om hier meer over te weten? Of om actief mee te denken over deze vragen? Dan is nu een mooi moment. Het komende half jaar zullen de meeste partijen bezig zijn met het schrijven van een verkiezingsprogramma en het zoeken naar goede kandidaten.

Dat geldt ook voor de Partij van de Arbeid. Dus vind je het leuk om mee te denken en vooral ook mee te doen? Laat het weten! Je bent van harte welkom. Samen kunnen we Harderwijk een stukje mooier maken.

Wilco Bos is lijsttrekker voor de PvdA in 2018. In de afgelopen periode was Wilco Bos is fractieopvolger. In deze functie heeft hij zich onder meer sterk gemaakt voor een koopzondag, het wegwerken van de wachtlijsten bij huurwoningen en meer aandacht voor verkeersveiligheid en heeft hij zich ingezet als vrijwilliger voor de voedselbank. Daarvoor was