4 maart 2020

PvdA Veluwe organiseert Werkconferentie “Samen Leven – Samen Wonen”

GEANNULEERD IVM CORONA VIRUS

Er is een ernstig tekort aan woningen voor jonge starters en senioren. Jongeren verlaten de regio en ouderen willen meer eigentijds wonen. De nieuwe sociale woonvormen nodigen uit tot meer onderlinge zorg, aandacht en minder eenzaamheid. Overal in het land ontstaan initiatieven om Knarrenhoven en kant-en-klare budgethuizen te realiseren. Hoe voorkomen wij dat onze regio daarvoor een witte vlek op de kaart blijft?

Op woensdagavond 25 maart organiseert de Werkgroep Wonen van de PvdA Veluwe een Werkconferentie over deze nieuwe sociale woonvormen. Als sparring partners voor de aanwezigen zijn de gedeputeerde van de provincie Gelderland en de wethouder uit Ermelo uitgenodigd evenals de beleidsmedewerkers van Uwoon en Omnia wonen. Een jeugdige politicus en de bedenker van het Knarrenhof concept maken het team compleet.

Het is de bedoeling dat alle deelnemers aan deze conferentie ook echt aan het werk gaan en hun denkkracht en creativiteit gebruiken om ‘meters te maken’ voor de realisatie van Knarrenhoven en budget-huizen in de regio.

Deze bijeenkomst vindt plaats in De Pineta, Elspeterweg 6 Nunspeet (bij NS-station), begint om 20.00 uur en is vrij toegankelijk voor alle belangstellenden.