18 maart 2014

Stemoproep

De afgelopen maanden heeft PvdA Harderwijk u opgezocht bij u thuis. We hebben geweldige gesprekken aan de deur gehad. Iedereen heel erg bedankt voor de openheid die we mochten ervaren. Opvallend hierbij is de grote hoeveelheid vrouwen en jongeren die aangaven zo blij te zijn met Zehra Sariaslan op onze lijst. Vooral veel vrouwen gaven aan dat zij voor het eerst zelf willen gaan stemmen. Daar zijn we als PvdA enorm blij mee. Veel vrouwen nemen nu dus de stap om zelfstandig te gaan stemmen. De PvdA Harderwijk staat er voor dat iedereen meedoet. Emancipatie van minderheidsgroepen staat daarom hoog in ons vaandel. Dit is een gedroomd resultaat! En om u onze droomvisie op Harderwijk te geven, volgt hieronder ‘het verhaal van de stad’:

Ik wil in tolerante stad wonen waar mensen met een ander geloof, andere huidskleur, andere relatievormen welkom zijn. Ik wil in een stad wonen waar niemand onder de armoedegrens leeft en waar je geen schaamte hoeft te hebben als je het even niet alleen kunt redden en hulp nodig hebt. Ik wil in een stad wonen waarbij homo’s en lesbiennes hand in hand door de straat kunnen lopen.

Een stad waar jong en oud de zekerheid van een baan hebben met een fatsoenlijk inkomen. En waar ouderen en zieken zo lang mogelijk thuis kunnen wonen en waar we klaar staan om elkaar te helpen. En als dat niet meer lukt, we professionals hebben die hulp kunnen bieden en dat doeltreffend en dichtbij mensen zullen uitvoeren.

Harderwijk is een stad waarin iedereen mee doet en mee telt. Waarin de inwoners zullen worden uitgedaagd om ideeën, tijd en creativiteit in te zetten voor de gemeenschap. Een stad waar het goed sociaal ondernemen is waarbij mensen met een arbeidshandicap een volwaardige baan hebben.

Kortom een stad waar solidariteit met en ondersteuning voor mensen die het niet zo makkelijk hebben bovenaan staat. Een stad die kiest voor meer banen en een beter toekomstperspectief. Een stad die bruist, gastvrij is en niet stilstaat maar vooruit wil. Een stad van lef en vooruitgang dus.

Ik voel me trots op deze stad, trots op haar inwoners. Voor zo’n stad is een sterke Partij van de Arbeid nodig. Dus roep ik jullie op om 19 maart op de PvdA Harderwijk te stemmen.

Laurens de Kleine,
lijsttrekker.