Rode Taart voor Marjan van Noordennen

Door Wilco Bos op 9 februari 2018

De koffie staat al klaar als we (Laurens en ik) Nel’s Kledingservice binnenlopen. Niet omdat Marjan weet dat we komen, maar simpelweg omdat de koffie hier altijd klaar staat. Aan een grote tafel is altijd ruimte voor een praatje en een bak koffie. En vandaag is er gebak bij de koffie, omdat Marjan zich dag in dag uit inzet voor Harderwijkers en met name minima.

Het is moeilijk om sociale organisaties te vinden waar Marjan niet een bijdrage heeft geleverd. Altijd staat ze klaar om belangen te behartigen of mensen persoonlijk te helpen. Op dit moment heeft Marjan samen met een aantal mede-initiatiefnemers plannen om verschillende activiteiten en organisaties te bundelen in Het Krachthuis. Een mooi initiatief, wat centraal in de wijk de volgende doelstelling heeft:

Mensen en initiatieven op een laagdrempelige met elkaar in verbinding brengen, die tot doel hebben om elkaar en anderen die aan de rand van de samenleving staan, of zich daar voelen staan, in staat te stellen stappen te zetten om daar vandaan te komen en weer bij de samenleving te betrekken. Het Krachthuis is DE ontmoetingsplek voor iedereen die zich verbonden voelt met het motto “voor elkaar en door elkaar”

Mensen als Marjan van Noordennen zijn onmisbaar in de samenleving en daarom een meer dan verdiende Rode Taart!

Wilco Bos is fractievoorzitter van de PvdA fractie. In de afgelopen periode was Wilco Bos is fractieopvolger. In deze functie heeft hij zich onder meer sterk gemaakt voor een koopzondag, het wegwerken van de wachtlijsten bij huurwoningen en meer aandacht voor verkeersveiligheid en heeft hij zich ingezet als vrijwilliger voor de voedselbank. Daarvoor was hij