Door Wilco Bos op 11 juli 2022

Lichtjesloop als Linkse Hobby

Op 24 september vindt in Harderwijk de eerste Lichtjesloop plaats. Dit is een lokaal vervolg op het wandelevenement SamenLoop voor Hoop, wat vanuit het KWF werd georganiseerd. Nu KWF de SamenLoop heeft stopgezet, gaat Stichting Maretak hier in Harderwijk mee verder.

Tijdens de Lichtjesloop vieren we het leven, met wandelen, een kaarsenceremonie en saamhorigheid. Daarnaast halen we, met onze deelname en sponsoren, geld op voor Stichting Maretak om (ex-)kankerpatiënten en hun naasten te ondersteunen.

Voor dit goede doel hebben in Harderwijk de afdelingen van PvdA, GroenLinks en D66 de handen ineengeslagen en vormen samen het team “Linkse Hobby”. Als team doen we op 24 september mee aan de Lichtjesloop en geld inzamelen voor Stichting Maretak.

Wilt u ons en daarmee de stichting ondersteunen? Koop dan voor 5 euro een kaarsenzak bij één van de drie partijen en geef aan welke boodschap u hierop wilt hebben. De kaarsenzakken worden uiteindelijk allemaal langs het parkoers geplaatst en zorgen voor een lichtmuur van kleur en boodschappen.

Meer informatie op de website van de Lichtjesloop.