Door Wilco Bos op 13 juni 2013

PvdA-Tweede Kamerlid John Kerstens 17 juni in Harderwijk

HARDERWIJK — PvdA-Tweede Kamerlid John Kerstens is maandag 17 juni een van de gastsprekers tijdens Het Rode Café in de bibliotheek in Harderwijk. De parlementariër is uitgenodigd door het afdelingsbestuur van de PvdA Harderwijk en PvdA Nunspeet om te spreken over het thema ‘Aan het werk, maar hoe?’.

Ook de Harderwijkse PvdA-wethouder Laurens de Kleine van sociale zaken en werkgelegenheid is gastspreker. Evenals Marjo Gruisen, directeur van de Inclusief Groep en Sjoerd Osinga, directeur van de Sociale Dienst Veluwerand.

Als PvdA-Tweede Kamerlid sinds september vorig jaar heeft – voormalig voorzitter FNV Bouw en voormalig vice-voorzitter FNV – John Kerstens onder meer de portefeuilles arbeidsmarkt en sociale zaken en welzijn. De parlementariër en de andere gastsprekers gaan met elkaar in debat over een aantal prikkelende stellingen over de huidige arbeidsmarkt, beschermd en begeleid werken en de toekomst van sociale werkvoorzieningen, Het publiek wordt daarbij uitgenodigd om volop mee te debatteren.

Het Rode Café op maandag 17 juni in de bibliotheek aan de Academiestraat in Harderwijk begint om 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur. Iedereen is welkom en de toegang is gratis.

Wilco Bos is lijsttrekker voor de PvdA in 2018. In de afgelopen periode was Wilco Bos is fractieopvolger. In deze functie heeft hij zich onder meer sterk gemaakt voor een koopzondag, het wegwerken van de wachtlijsten bij huurwoningen en meer aandacht voor verkeersveiligheid en heeft hij zich ingezet als vrijwilliger voor de voedselbank. Daarvoor was