Rode Taart voor De Ark

Door Wilco Bos op 21 december 2017

Er klinkt al een vrolijk geblaf als we het terrein op rijden. Dierenopvangcentrum De Ark ligt midden in het bos, dus honden hoeven zich niet in te houden. De Ark is deels een asiel en deels een dierenpension. Vanwege de afgelegen ligging zal rond oud en nieuw het pension flink vol zitten, vertelt één van de medewerkers ons.

Bij De Ark werken zowel werknemers als vrijwilligers. Samen verzorgen ze opvang voor ruim 900 dakloze katten en honden per jaar. Zwerfdieren, maar ook dieren die mensen zelf komen brengen, omdat ze er niet meer voor kunnen zorgen. In De Ark worden de dieren verzorgd, uitgelaten, schoongemaakt en indien nodig medisch behandeld.

We komen de vrijwilligers een Rode Taart brengen voor hun belangrijke werk. En ook de vaste medewerkers krijgen natuurlijk een stuk. Wij krijgen ondertussen een rondleiding en zien hoeveel speelgelegenheid er is, maar ook hoeveel geborgen plekjes er zijn in het kattenpension. En hoe vrolijk de honden buiten in de sneeuw spelen. Medewerkers en vrijwilligers van De Ark, bedankt voor het goede werk wat jullie doen!