Rode Taart voor Herderewich

Door Wilco Bos op 27 juni 2018

In de schitterende Vischpoort vergaderde vanavond het bestuur van Herderewich. Deze oudheidkundige vereniging heeft als doel om de kennis van de geschiedenis van Harderwijk te behouden en bevorderen en komt op voor het belang van het historisch karakter van Harderwijk en Hierden. Net als bij zoveel verenigingen zijn vrijwilligers de drijvende krachten. Zij helpen bijvoorbeeld in het net geopende historisch kenniscentrum en houden de Vischpoort open en toegankelijk voor publiek. Zo zorgen ze ervoor dat de Harderwijkse geschiedenis blijft leven.

Om de inzet van de vrijwilligers te belonen kwamen de raadsleden Wilco Bos en Laurens de Kleine een rode taart brengen bij het bestuur. Onder het genot van een kop koffie werden onze fractieleden bijgepraat over de werkzaamheden van de vereniging en het aankomende Eibert den Herder festival. Een leerzaam en gezellig bezoek!

Wilco Bos is fractievoorzitter van de PvdA fractie. In de afgelopen periode was Wilco Bos is fractieopvolger. In deze functie heeft hij zich onder meer sterk gemaakt voor een koopzondag, het wegwerken van de wachtlijsten bij huurwoningen en meer aandacht voor verkeersveiligheid en heeft hij zich ingezet als vrijwilliger voor de voedselbank. Daarvoor was hij