Rode Taart voor Herderewich

Door Wilco Bos op 27 juni 2018

In de schitterende Vischpoort vergaderde vanavond het bestuur van Herderewich. Deze oudheidkundige vereniging heeft als doel om de kennis van de geschiedenis van Harderwijk te behouden en bevorderen en komt op voor het belang van het historisch karakter van Harderwijk en Hierden. Net als bij zoveel verenigingen zijn vrijwilligers de drijvende krachten. Zij helpen bijvoorbeeld in het net geopende historisch kenniscentrum en houden de Vischpoort open en toegankelijk voor publiek. Zo zorgen ze ervoor dat de Harderwijkse geschiedenis blijft leven.

Om de inzet van de vrijwilligers te belonen kwamen de raadsleden Wilco Bos en Laurens de Kleine een rode taart brengen bij het bestuur. Onder het genot van een kop koffie werden onze fractieleden bijgepraat over de werkzaamheden van de vereniging en het aankomende Eibert den Herder festival. Een leerzaam en gezellig bezoek!